måndag 27 augusti 2007

i said a hip hop, a hippie to the hippie to the hip hip hop

jag har börjat skolan nu. tar en paus från reportageplugget och ska ägna mej lite åt sång o teater. eller SOT som våra lärare gärna kallar oss. jag och annaberg i samma klass! sååå skönt. alla kanske vet hur en sån där klass annars brukar vara. men inget ont om det, jag o anna kan väl vara nog käcka vi också om vi lägger den sidan till. men våran lärare är nog i käckaste laget i alla fall. han heter svante. första skoldagen skrev han upp sitt namn på tavlan. han ritade ett S och sen en vante... jag blev rädd. men nej, han har faktiskt andra sidor också märkte jag ganska fort. han är skitbra och duktig på det han gör.
jag känner att bara jag pallar tiden, veckorna, hela dagar, så kommer det här bli jättebra! lyckas jag bara lära mej att sova bra så kommer nog det andra automatiskt.
ett helt år tillsammans med anna att ägna oss åt roliga saker. leka i studion ska vi göra mycket.

helgen har varit sjukt hektisk, särskilt för att vara jag. men i fredags såg vi att sugar hill gang skulle spela på mosebacke. kul, tänkte vi, men dyrt. jesper hade såå gärna velat se dom om han fortfarande hade levat. jag o anna gick. och lite oväntat blev det faktiskt en av de bästa konserterna jag någonsin sett. fy fan. det var sjukt. och alla gick som i extas efteråt och sa att det var en magisk kväll. tänk om alla kvällar kunde vara så.
morgonen efter så kom anders (sångaren i det fina bandet Thurneman) och hämtade upp mej. så ägnade jag den dagen åt att fota dom, tuffa punkbilder till deras kommande ep. det blir nog skitfint. och jag tycker faktiskt att musiken svänger riktigt. så mycket att jag tänker följa dom till oslo när de ska ha spelning där i oktober.
o så ska jag passa på att leka lite med den lilla råttan som bor där!!

8 kommentarer:

Johanna sa...

Oj jävlarns vad roligt det låter. Jag blev glad av det här inlägget, hörru!!!

Anonym sa...

Duktig punkfotograf du. Oslo, det blir grejt. Det kommer en råtta med från sverige oxå verkar det som. Ett trevligt gäng.

Anonym sa...

Trevligt med lite plugg igen! Det verkar som att du även får sällskap av den yngsta punkrockaren i familjen i Oslo. Jag har en god vän där och tänkte försöka ordna en liten weekend där och kolla på punk!

Texas sa...

Fniss.
Det är så kul med oslo.
Eftersom jag bor halvvägs där har jag under en tid planerat att jag ska försöka ta mig dit. Det är ett så skönt gäng! HAHA!

Anonym sa...

skynda att boka tåget medan det är billigt.

Johanna sa...

Kanske jag med... Om jag har råd och om det finns nånstans att bo. Kanhända tar jag med mej en hårdrockare...

Anonym sa...

Nej Johanna, du får inte ta med Lemmy!!!

mareha sa...

hoppsan kerstin, vilken resa det verkar flöda ut i. vi som trodde det bara skulle va jag,anna o bandet först