tisdag 21 augusti 2007

lindesberg by night

jag minns bröllopet jag var på förra sommaren. där deckade brudens far innan paret lämnat festen, o bruden gråter för hennes väska som blev inlåst i en bil av sin fulla far.
men det var fint. det var hedåker.

årets bröllop var i lindesberg. det vart en ganska ball helg. det ballaste var bilresan.

synd att ni inte kan höra den ljuva musiken som ljöd.

sen var det förberedelser in i det sista, de lyckliga tu smått hysteriska när fredag blev till lördag. de övade vals, niclas gav izabel blåmärken på knäna, vi vek häften och namnskyltar, någon annan som skulle hjälpa till var mest i vägen med sitt pladdrande skitsnack som gjorde att jag kokade men fick bita ihop, och hans vinglande vinglas fylldes om.
en natt utan sömn, nya idéer och min hjärna bygger upp tidsscheman.
dagen som toastmadame, sagobröllop och izabel ser ut som en prinsessa. jag var inte ett dugg nervös, men när jag blir stressad, det är då allt händer och jag får anstränga mej till tusen för att inte bryta ihop.


(lägg märke till det beiga paret som försöker att smälta in och inte synas. det är Gullan och Hans.
dom var ditbjudna för att spela dansmusiken på kvällen.
dom har ställt sej bakom. där tror dom att dom inte ska synas...)





vi var likadana och rosa som ni kan se. och lackklackskor har jag. skavsår fick jag. jag har haft klackar två gånger i mitt liv, mattias bröllop och nu izabels bröllop. o nu var jag rosa i tyll till på köpet.
i början fanns den vanliga stelheten under middagen, men blev lättare ju mer alkohol som serverades. det var fri bar i baren...
folk höll tal. jag o anna körde vårt. det gillade dom. izabel njöt och niclas lös. dom var så kära och lyckliga. vi började tappa kontrollen när tragqueensen höll sin show och sen hade nån sorts oanmäld lek och allt blev så pinsamt för alla parter. men det värsta var att dom aldrig slutade. alla led, jag dog.
vi kämpakämpakämpade för att få upp parets humör sen, dansadansadansa. upp med alla.
folk drack. hängde i baren. vid två gick dom upp till sin svit och vi kände att nu kunde vi också gå. då började nån sorts kallabalik smyga sej fram. cp kille slår gravid flickvän, och en transexuell. flickvän försvinner, någon letar. transexuell går på toaletten, med en annan tjej. pojkvän blir då galen. river hotellet, och bruden sitter rödgråten vid frukosten.
det är precis som en fest ska vara.
o sen ska alla vara glada...

partyparty. varför blir jag inte förvånad?!

sen åt vi pizza med izabel o niclas, o tog izabel på en raggartur.
hon berättade hur de tjafsat om bordsplaceringen, hon försökte göra så alla skulle ha trevligt, han försökte sätta folk så det skulle va minst risk för bråk

4 kommentarer:

Johanna sa...

Fy helvete va snygga ni va allihop!!!

Anonym sa...

haha tänk vilka snygga små blonda snärtor ni skulle kunna vara om ni så ville. De skära små klänningarna klädde er glans, men jag måste säga att jag gillar er trots allt mest i all enkel slackighet. Peace Sista

Lillan sa...

så pråpra ni va då! och klackar maria wow, jag är mållös haha!

och ja haha vilket ös, med slagsmål och intriger, så dramatiskt må jag säga!

och den där bilen, huuu, vad jag skulle vilja hängt med på en tur i bilen!!
åh.. den där bilen.

och grattis till brudparet, jag känner igen izabels namn, nån från karlforska om jag minns rätt. grattis! !

Anonym sa...

ha, finfina vänner jag har. kul. ni får nog va toastmadames på mitt bröllop å. vi ses, jao