fredag 15 juni 2007

välkomna till min balkong!!


vi hade en dag på plantagen jag o nils. det var lördag och jättevarmt och vi hade nästan inga kläder på oss och ingen stress. som dom pensionärer vi är hade vi bestämt oss för att 500 kronor kunde vi lägga ner på vår balkong. vi trodde det skulle bli runt 700 när vi stod i kassan, men det blev 496. ni vet hur äckligt nöjd man blir av sånt där. det är inte ofta man lyckas, men när man väl gör det så där precis så tror man att man är bäst och man kommer på sej själv som att bete sig som en resolut 50 åring. i alla fall jag, och om det är på en blomsteraffär.

vi gick runt där länge o begrundade växter av alla dess slag. valde, bytte ut, jämförde med lugn och harmoni i oss. i ungefär en o en halv timme måste vi ha spatserat runt. sen kom den där plötsliga, akuta blodsockerfallet, uttorkandet och hungern, o vi tog en paus, köpte oss en varsin 88a och satte oss vid möblerna.
jorden var svårast att välja.

men det bästa av allt är att jag äntligen fått en krusbärsbuske!!! tänk att man kan ha det på balkongen!!! min dröm har gått i uppfyllelse, och den kostade bara 98 kronor!

tänk när vi får en trädgård! då dröjer det nog inte länge förrän dammar och fontäner råkat ta sej plats mellan blomsterna...

5 kommentarer:

Texas sa...

Fint!
Någon solig dag kommer jag nog och njuter av balkongen i all sin prakt.

Mattias sa...

Vi köpte en krusbärsbuske för 4 år sedan. Jag har oxå alltid velat ha en krusbäsrbuske. Efter många långa år så får vi bär på den i år oxå för första gången, sägert 7 stycken fina krusbär som jag går och tittar på varje dag.

mareha sa...

jag har hur många bär som helst på min buske!!!

Anonym sa...

Så fint ni har det på er balkong! Och så bra att ni lyckades med både ekonomi och jordinköp! Vi får nog inga krusbär på vår krusbärsbuske i år då några fula gröna larver äter upp busken!

Johanna sa...

Jag ville ha pioner på min balkong, men det sa Ingrid att det går då rakt inte... :-(