onsdag 20 juni 2007

skjuta skjuta, bulle bulle

jag drömmer helt sjukt mycket. och jag tycker väldigt illa om att folk pratar mycket om sina drömmar, men den här var så fin på nåt sätt, så jag måste få dela med mej.

jag o anna berg valde vad vi skulle ha på ett kafé. tårtbit för 26 kronor, tyckte anna. jag gick med på det. och kaffe för tio. när jag betalat ser jag att anna lurat mej.
hon sitter med sitt kaffe och en KANELBULLE för tio kronor!!! jag tycker ju inte ens om tårta, men jag älskar kanelbullar!! 26 kronor...
oj oj vånda vånda, vemod vemod.
han som har kaféet vägrar låta mej byta, fast jag bara smakat ett hörn. han bara sitter vid datorn i sogården och vill inte lyssna på mej.
till slut ser jag ingen annan råd. jag drar min revolver. siktar, och skjuter honom. hela hans gäng mot mej bland valgravar och skogar. men jag är bra. skjuta är jag ju bra på! men dom jävlarna dör ju aldrig... skotten tar slut, jag kliver upp ur vallgraven för att sluta fred, då han skjuter mej o jag flyger ut på isen på åmenningen. väldigt dramatiskt bland blod och isflak tar jag mej iland, upp till huset. vi tar en varsin påtår för en krona. jag betalar annas påtår.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jävlarns vilken bra dröm! Action. Jag tycker om drömmar. De kan vara galna. Och galenskap kan ju vara kul.

Anonym sa...

det var gulligt att du hade smakat ett hörn på tårtan fast du inte tyckte om tårta

Texas sa...

Jaha, nu är det nog så att Maria inte får skjuta, skjuta, skjuta mer... Det där dataspelet verkar inte helt nyttigt för damen.
Men det var en bra dröm. I verkliga livet hade det nog dock varit Anna du skulle skjutit. Vilket jävla svin! 10 kronor!!