onsdag 27 juni 2007

djuren och torgny i min vardag

jag önskar att världen vore som torgny lindgrens språk...

när man går samma promenad varje dag så, på samma sätt som den som går till jobbet möter samma människor vid samma plats, möter jag samma djur vid samma ställen.
men idag var en av råddjursbäbisarna på villovägar.
men den andra råddjursbäbisen och dess mamma var väldigt söta i ösregnet.
vi brukar titta på varandra, råddjuren och jag, och vänta med spänning vad som ska hända, om jag går fram till dom, eller om dom springer iväg.
en ekorre och jag brukar också titta på varandra, men jag vill inte gå fram då, ekorrar är farliga djur
näckrosorna har slagit ut i träsket
regnet luktar sommar och känns helt okej fast jeansen aldrig torkar
om världen vore som torgny lindgrens språk skulle alla människor dansa

6 kommentarer:

Anonym sa...

uh!

Mattias sa...

du skriver så vackert så jag rörs djupt

Texas sa...

Ekorrar är inte farliga.
Jag säger som Musse Pigg:
Åå, ekorrar!

Anonym sa...

vad nu, rådjur i stockholm..? :)
mjo, ekorrar bits faktiskt.aj.
dina texter målar verkligen bilder i mitt huvud!

Texas sa...

Jag tycker det är kul att Anna Penn skriver här. HEJ ANNA!

Anonym sa...

HEJ PETER!!! och (nästan) hela familjen! ;)