onsdag 30 maj 2007

igår åt vi mat

jag vet inte om jag faktiskt ska skriva nåt om middagen, men eftersom peppito envisas så kan jag väl nämna några ord. jag kom fram till zinkens och var arg, som jag är ibland. vi gick gatan upp och ner för att lugna mej innan vi gick in. Gunvor hade gjort taccos, och marängsvisch till efterrätt. hon är väldigt fin. vi pratade lite om bilar, - dom hade kraschat rutan på sin bmw för att de öppnade huven när vindrutetorkarna var uppfällda. - vi kan skrota våran bil och tjäna en tusing! de har höjt skrotpengen till 4000, och vi köpte vår pärla för 3000.
vi fick berätta varför vi var vegetarianer, var det så att vi tyckte synd om djuren, eller hur var det nu.... dom valde andra inrikesflyg än sas nu, aldrig mer sas sa dom. strejk var dåligt visst. jag fick en ipren.
vi tittade på kort från gunvor och james motorcykelsemestrar, och från james begravning. kusinen med fästmö letar efter ljusa kyrkor där de ska gifta sej nästa pingst.

en bra sak var att när allt det här, jaha vad gör du nu då, kom upp så frågade kusinen mej varför jag var sjukskriven. tack o bock jag är sååå trött på folk som tänker, oj där trampade jag på en öm tå, och fort som tusan byter de samtalsämne. jag har vetat i flera månader att jag är sjuk och sjukskriven, så det är inget ömt där inte...

nu ska jag till izabels studio. dom behöver sminkmodeller som vanligt...

4 kommentarer:

Texas sa...

Modell, ny karriär?
Det är kul det här med vegetarianism.
"Ska du inte ha lite kött då? Ah..? Vaa..? En liten bit bara? hehehe..."

Johanna sa...

"Vi har ju kall skinka i kylen... Vill du ha det istället?"

Mattias sa...

Köttmodell.... vore kanske en bra karriär:)

mareha sa...

alltså, min modellinsatts här handlar bara om att jag ställer upp som försökskanin när izabels elever behöver träna sej på folk. no más. det var vad denna "karriären" gick ut på