torsdag 23 oktober 2008

kriget kommer! (eller "det slutar med jonas hallberg") -diskussioner över msn

mareha säger:
jag har funderat på det här med att det föds så många pojkar nu

Peter säger:
gör det..?

mareha säger:
känner du någon som fått en tjejbäbis?

mareha säger:
alla har pojkar. någon tös här o där bara

mareha säger:
då slog det mej att det där konstiga under början av 1900talet är på väg att hända igen

mareha säger:
då det föddes stort överslag av pojkar

Peter säger:
jahaja.

Peter säger:
det visste jaginte

Peter säger:
men det är ju bra ju. det finns ju fler damer än män här i världen.

mareha säger:
ungefär lika stort överslag pojkar som sedan dog under krigen

mareha säger:
naturen förberedde sej alltså på att jämna ut sej

mareha säger:
alltså, jag spår KRIG igen

Peter säger:
oj

Peter säger:
men är det statistiskt att det föds fler pojkar eller är det din uppskattning?

mareha säger:
fast det är förfärligt obehagligt det där

mareha säger:
nej statistiskt

mareha säger:
jaha

mareha säger:
nej nu är det min uppskattning, o alla andra ja pratat med

mareha säger:
men då under 20-40 talet är det statistiskt det där, med pojkafödandet o krigsförlusterna

Peter säger:
ja, jo...

mareha säger:
KRIG KRIG KRIG KRIG KRIIIIIIIIIIIIIG (jag blåser i stora tutan)

Peter säger:
så då menar du att mccain kommer att vinna usa-valet också eller...?

mareha säger:
ja det har du rätt i

mareha säger:
så klart

Peter säger:
eller ja, jag tror inte att barack backar för ett krig han heller i och för sig...

mareha säger:
åh, att jag inte pallar blogga nu, men jag sitter ju här med svaren

Peter säger:
haha

mareha säger:
vi har svåra tider framför oss

mareha säger:
jag jämför det med det kalla kriget

mareha säger:
utvecklingen kommer stanna upp, och tvingas backa

mareha säger:
och blod kommer spillas

Peter säger:
men kalla kriget drev ju utvecklingen framåt!

Peter säger:
utan kalla kriget inget tetris till exempel

mareha säger:
ja, viss utveckling kommer ju gå framåt. folk kommer ju bli mer kreativa o komma längre så, men socialt kommer vi backa. folk kommer sakna trygghet, och fattigdomen kommer öka

mareha säger:
men tetris kommer vi spela

Peter säger:
alltid något!

Peter säger:
du har ju en spaning på gång här.

Peter säger:
nu skulle du vara jonas hallberg

mareha säger:
ja!

Inga kommentarer: