söndag 21 september 2008

en lördag utan planer

mitt mål med helgens lördag var att inte ha någon plan.
att fylla dagen med det som dagen ger.
kunna skriva om den som en dag i en kos dagbok.

jag vaknade. åt frukost. drack kaffe.
välkomnade niklas och stoffe som kom vandrandes över järvafältet.
tog emot mazariner. satte på kaffe. tyckte det luktade rök. funderade på att köpa brandvarnare. tyckte det såg väldigt disigt ut utanför mitt fönster. tyckte det luktade ganska mycket rök. öppnade vädringsfönstret. kände att det luktade rök. sa för mej själv och till stoffe och niklas att de nog tänt eld på den gamla saaben som stått här utanför i veckor.
fylldes med en aning eufori.
tog med mej stoffe och niklas ut på gården.
det var någon som hade tänt eld på den gamla saaben som stått här i veckor och samlat på sej parkeringsböter och blivit husets samtalsämne. kände att det var en fin stund. bannade mej att jag inte hade telefonen med mej ut. niklas gav mej sin som jag kunde ta några foton med. tittade på brandkåren som kom. tittade på gården där alla samlats för att få en liten knorr på sin medellördag. njöt. brandmännen gjorde ett bra jobb och kunde åka igen. polisen kom och satte ett litet band på bilen. vart sugen på kaffet. gick in.
drack kaffe.



















3 kommentarer:

Texas sa...

Jävvlar du vilken actionfylld lördag! Min lördag var megatråkig.
Och vilka fina koppar ni dricker ert kaffe ur!

Johanna sa...

Vilken perfekt dag! Jag längtar till Tensta.

Anonym sa...

vad mysigt ni ser ut att bo!