torsdag 4 september 2008

någonting stort

någonting större försöker nå mej. vad det där stora vill är ännu inte klart.
idag när jag promenerade hem från spånga nynnade jag på sweet home alabama, (hur ofta händer det...?) jag var ganska nöjd vill jag säga. så nöjd att jag bytte ut orden till sweet holmingegräänd...
när jag kom in i lägenheten, slog på p3, skärde en melon, så hör jag plötsligt hur det sjungs från radion; sweet home alabama. (ja, hur ofta händer det..?)
då började jag genast tänka på dan aldén.
märklig assosiation, kanske vissa tycker. men det var nämligen så här, att för 2 nätter sedan drömde jag om denna barndomsgranne, (hur ofta händer det...?) denna pojke som inte var större än en palt. jag vaknade och hörde genast av mej till peppe för att berätta om drömmen där hans klasskompis från lågsdadietiden plötsligt infunnit sig. han tycker det låter märkligt, säger han då, eftersom lotta, hans kombo och barndomsvän också drömt om dan den natten,(alltså, hur ofta händer det!?!?!)
någonting stort vill mej något den här veckan.

3 kommentarer:

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Nej men jävlar!!! Jag och min T kom att prata om honom bara härom dagen... Men jag kan fan inte minnas hur det kom sig... Ååh.., tänka tänka tänka... Detta är verkligen stort! Vad vill han oss, Dan?

Anonym sa...

Dan Aldén - Bara senor och ben!