måndag 17 september 2007

min helg

min helg
igår var vi på friluftsdag i hässelby ("höstens stora höjdpunkt").
johan jenny och elis följde med. det var fint, det var en svampfarbror, får och biodlare bland annat, (där fick man besöka bisamhällen i en bidräkt.) fast vi gjorde inte det, för det regnade, så vi fikade mest på caféet, och där fick jag skinka i min mozarellatoast. det var verkligen en smak som jag inte har saknat, märkte jag. fast jag åt bara några tuggor innan jag fattade att det var skinka.
i lördags grinade vi, sen gick vi på this in england.
men på dagen träffade jag peppe och det var trevligt. vi köpte presenter till nils och jag köpte en dvdspelare. och vi åt indier. "vi är stans billigaste. skulle man kunna säga". det var en fantastisk restaurang men jag minns inte vad den heter. den ligger liksom bakom kungshallen, tvärgata från sveavägen.
fredagen var jag på malins begravning. det är så äckligt fruktansvärt sjukt stört konstigtkonstigt.
och jag är arg så mycket på många så ofta.
sällan läser jag tidningen och har en lugn fin stund.
nu i helgen har jag svurit mycket på Ole Rothenborg. skrev i DN i lördags om plastikkirurgen i malmö. Jag intresserar mej för sånna fall, vill läsa hur rättegången dömer honom. ingressen var: "Vi kan kalla henne Hanna. Hon är en vacker ung kvinna på 23 år. Men hon var inte nöjd med sina bröst, de var för små. Besöket hos plastikkirurgen Carl Trollius slutade med att han våldtog henne."
mm. va fan är det här för gubbe, tänker jag och ser en nöjd flinande gubbe vid byline-bilden.
åå. jag blir så trött. så trött på gubbar. så trött på att bli trött.
måste gubbar skriva sånna här reportage? om han nu tycker det är så viktigt att få fram i ingressen hur han uppfattar hennes utseende får han väl skriva "..en ung kvinna som jag tycker är vacker.." vad hade han skrivit om han inte tyckte hon var vacker? finns ingen anledning att lägga nån värdering i hennes utseende. känns lite som att han tycker synd om henne o vill klappa henne lite på huvet "såja du är ju vacker". eller som att det blir nån skuld i att hon är vacker, var det därför hon blev våldtagen? nej!
åå. jag blir så trött. vill man bli tröstad efter en våldtäkt av att en gubbe säger att man är vacker? jag blir så lessen, arg! hade det vart jag som var kvinnan hade jag tagit jätteilla upp av hans ingress. resten av texten läste jag inte. jag var för trött på gubberiet.

3 kommentarer:

Lillan sa...

åh bin, jag minns annas bin, jag tyckte aldrig om dom.

men "vi åt indier"... oh hjälpe mig, åt ni indier?

vad är indier?

mareha sa...

jaha. det menas en indisk restaurang.. mm, annas bin hade jag inte heller så mycket till övers för. kanske om jag skulle fått ha på mej en bidräkt

Anonym sa...

det var ju inte direkt mina bin!!