tisdag 17 juli 2007

roligt och tråkigt/menlöst

baby-step, baby-step, upp och ner, hit och dit...
dagar av sol, dagar av hål
det är svårt med livet. jag kan aldrig planera saker, och inte heller vara spontan. jag vet aldrig när dagen ska bli uthållbar, outhärdlig eller glad. saker jag planerar gör mej nervös och ökar bara risken för att jag slutar fungera för dagen.
men det är då man tvingar sej, tvingar sej tills man nästan kräks. umgås, röra på sej och titta på folk. vill inte prata, så smsar folk, rör på mina fötter, träffar dom och försöker att umgås. lyssna, koppla till hjärnan och prata. inte ett dugg stimulerande för stunden, men antagligen bättre att tvinga mej till saker mot min vilja än att göra som jag känner.
jag tar på mej saker, och försöker att inte tacka nej till grejer folk vill göra.
jag ska snart vara toastmaster på izabels bröllop tex, herregud....
det tär på mej som fan, och när jag ska sova spränger huvudet och kroppen värker.
men jag ska stå ut. jag ska testa mej, plåga mej, roa mej.
vissa gånger gör det att jag gråter i panik, men andra gånger gör det mej lycklig och peppad.

och i helgen åkte jag till follökna, en herrgård som nils familj brukar hänga i. det vart en bra helg.
det hade vart nån sorts läger där, och vi kom precis till avslutningen med lägerbål med allt som hör till. det var roligt och jag skrattade nästan hela tiden. men nils tyckte jag var lite dum för han tyckte jag skrattade åt alla och inte med alla. men jag vet inte... jo, kanske.
det bästa var a-ram-sam-sam, då var jag lyrisk!
långefarbrorn, svärmor och svärfar med pinnbröd


grilla, grilla, korvar som slåss och pinnbröd som inte ska nudda dom

sen var vi på en loppis i en ladugård. där hittade jag en ny kärlek! ett durspel som jag nu äger, tack vare både det ena och det andra. men den historien tar jag senare, så ska jag lägga ut en bild på min ögonsten!

igår hade jag och izabel en heldag på kaananbadet med picknick och allt möjligt.
det var underbart

3 kommentarer:

Lillan sa...

jag tänker på dej så ofta! folk säger att det lyser om mig när jag säger ditt namn. mria, mareha, maria östborg. majia. jag tror på dej så jävla mycket, på din kraft, på din underbara utstrålning. jag kan hejja på dig så hårt att hela jag skakar haha! du är inte i behov av att jag hejjar på dig, du är så jävla stark, men jag kan inte låta bli, jag älskar dej så mycket!

Texas sa...

HELT FANTASTISKA BILDER!
Jag gillar främst pinnbröd med familjen, mycket fin bild! Och den skämtsamma bilden med sand och ansikte. Men pinnbrödsbilden alltså, kolla på den, den är så fin!

Johanna sa...

Jag håller med Peppe. Och det syns verkligen att folk har semester när de har tagit på sig sina fina vita byxor. Modigt tycker jag när man ska ut i naturen, det är ju så stor risk för fläckar. Och så längtar jag som fan efter bilden på nya kärleken. Jag tror den kommer kommer skänka dej mycket glädje och tillfredsställelse, Maria. Jag känner det på mej...