måndag 29 mars 2010

ibland undrar man vad man håller på med. varför längtar man alltid bort? varför längtar man bort lite för mycket ibland?
ibland undrar man vad man egentligen gör. följer man sitt hjärta, eller låtar man sej kanske dras med för mycket ibland?

jag borde egentligen bo på en gård på landet, vara bonde. men köttindustrin är ju ingenting jag vill beblanda mej med. men kanske ha ett osteri. några åkrar, och kanske en liten sällskapsko. men jag skulle väl antagligen inte känna ro där heller, det måste hända så mycket runt omkring mej för att jag ska bli nöjd.
men ibland känns det som att man bara följer med, blir meddragen i någon sorts jakt på något jag inte vet vad det är. bekräftelse? berömmelse? lycka? jag vet inte. om det är lycka så kan det inte vara så bra lycka, som bara kräver stress av en hela tiden.
jag vill bara kunna tänka fritt. fritt, utan att hela tiden håla band på min hjärna, utan att behöva hålla tankarna borta från allt jag inte får tänka på just nu för då går jag sönder. jag vill inte ha något alls i min hjärna som stressar mej så mycket att jag inte får tänka på det.

ro och frihet. så vill jag ha det. men det vill ju alla, men ingen jag känner har det..

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt bra skrivet!
Ville skrika JA MED JA MED! Jag håller så med dig!
ska vi finna lite lycka genom att fika eller baka snart:)?
Kramar, Linn