onsdag 9 december 2009

mail från torgny

han valde att skriva i kulörten blå.
det var nog tur att han inte kunde ställa upp på personporträttet, min kära torgny. vissa människor ska man nog inte lära känna för bra. i alla fall inte om man ser dom som en gud.

Maria,

tyvärr är min hälsa inte den bästa, och om jag är i Stockholm är det bara för korta stunder. Men vi ses kanske någon annan gång.

Hälsningar

Torgny Lindgren


en gång har vi setts, torgny och jag. det brukar jag tänka på då och då.
då var vi unga och fräscha, både han och jag

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men hörru. Du kan väl skriva tillbaka igen och höra lite hur det är med hans hälsa. Och skicka med bilden på er båda och beskriva ert möte. Det skulle kunna bli en fin korrespondens mellan er tror jag.

sarah sofia vilhelmina sa...

så fint med en egen författare! men du, jag tror pepparkakan får bli imorn istället. går det bra? men rave också!