tisdag 17 juni 2008

balkan får vänta

någon tvingade mej.
jag tror det var fredrik.
fredrik och hans kollegor tvingade mej.
när hyresrätterna försvinner och andrahand blivit dyrare än bostadsrätt har han forslat in oss i kapitalismens bojor, fått mej att längta efter detta lätta, omoraliska sätt att tjäna pengar, så jag nästan vill sälja min blivande bostad innan jag ens flyttat in.
men som tur är är vår blivande lägenhet en sån pärla, en idyll mitt i den levande förortsdjungeln så trivseln i mitt nya område förhoppningsvis är starkare än min plötsliga vilja att tjäna pengar.

så de 3 veckor som nils och jag har semester samtidigt kommer vi nog vilja ägna åt att tapetsera, spatsera och flytta in.
så balkan får vänta. denna sommar kommer tensta före. men på ett villkor; höjer SJ tågluffkorten är de dödens!!!

8 kommentarer:

Johanna sa...

Yeah! Grattis! Jag vill se bilder på ert kommande vackra boende. Och nu blir de väl vandring med mej och min T va?! Han kommer bli överlycklig!

Anonym sa...

Gratulerar ännu en gång! Söndagsfika med djuren i Tensta sen då?

mareha sa...

you bet!

Texas sa...

Jag ska nog tågluffa i sommar.

Anonym sa...

Lycka till! Hoppas allt går i lås nu med banker och magasinering och flytt och sån't!
Leif W

Anonym sa...

Efter att jag skrikigt om hur alla blir vuxna och köper hus och stadgar sig passade han på att berätta att du och nils köpt lägenhet. Så då kunde jag ju inte skrika mer, ni är så fina! Hoppas tapetseringen och spatseringen går bra.

Anonym sa...

...och som SJ-anställd kan jag meddela att Interrailkorten inte kommer genomgå en prishöjning i sommar.

Anonym sa...

Äsch, vad dålig jag var på att kommentera då. Nu får du tre kommentarer för priset av en! "han" i första kommentaren är naturligtvis Peter. Så. Rätt ska vara rätt.